Pagina's

donderdag 16 december 2010

Avant et après

Soms zeggen foto's meer dan duizend woorden...


Avant

Après

Iedereen hier was het er roerend over eens: het was hoog tijd dat ik een keer een kapper ging opzoeken. Makkelijker gezegd dan gedaan. Kon ik in het verleden rekenen op de behendige scharen van Anso of Kim, dan moest ik me deze keer helemaal en vol vertrouwen overleveren aan een Indische kapper. Niet dat er geen Congolese kappers genoeg zijn, integendeel. Maar een Afrikaanse kroezelhaardos knip je nu eenmaal anders dan een standaard (?) Europese (of blijkbaar dus ook Indische) kop. Best wel interessant, zit je plots in een kappersstoel (nou?) te babbelen met een Indiër die geboren is in dezelfde stad als Mahatma Ghandi, maar Indië 'ontvlucht' is omdat het daar te druk is en omdat hij in L'shi meer kan verdienen. Aan 10 $ per kop tussen 8u 's morgens en 22u 's avonds kan ik me daar wel iets bij voorstellen.

Hoe dan ook: het resultaat (voorlopig) is dat ik op straat of in de taxis niet meer aangesproken word als 'Jesus' of 'Chuck Norris', maar gewoon als Mr. Le Beau. Ik ben er nog niet uit wat nu het grootste compliment is :-)

1 opmerking:

  1. Héhé ...

    Als een van die verschillende dingen tenminste al een compliment is :-) .

    Be well, groeten.

    BeantwoordenVerwijderen